Ünnep vége – ünnep eleje


A karácsonyi  ünnepek boldog napjai után  lelkünk megtelt meg újult erővel, szeretettel. Azonban nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy szervezetünk megnehezedett e néhány nap alatt..A vendégváró finomságok, a vendégségben elfogyasztott ételek igen megnehezítik szervezetünk regenerálódását.

 



Tipusosan magyar, nehéz ételek fogyasztása után testünknek is meg kell pihenni, miképpen lelkünk is megpihen.Tudott, hogy az ünnepnapok aklamával boldogsághormonként is-akár, sokkal több és táplálóbb étket veszünk magunkhoz, mint a dolgos hétköznapjainkon. Sokak által utálatos dolog ilyenkor  a mérlegen aktuális súlyunk után érdeklődni, hiszen elszomorító eredmény is nézhet velünk szemben.

És nem is ilyenkor van itt az ideje.Még a reform karácsonyi étkek sem hagyják megnyugodni testünket, hiszen mennyiségében, izvilágában teljesen eltérő lehet, a napi megszokott, vagy akár változatos menünknél.A bejgliről, töltött káposztáról reform módon elkészitve sem lehet lemondani békességes ünnepünkön.Nem beszélve egy kis paprikásról, vagy éppen kocsonyáról.

Magyar szokás a roskadozó asztal, a pukkadásig való kínálás, és a meg nem sértő, pukkadásig tartó fogyasztás is.Hiszen a szeretet szellemében mindent adni akarunk, és senkit sem kívánunk megbántani. Hamar eltelik a pár nap és hamar jön a következő szintén évkoronázó ünnep, a szilveszter.A maga szokásosan nehéz falataival együtt. Imhol egy kis lencse, amott egy kis bab, egy kis kocsonya, vagy bármi más,ami nem hiányozhat az óévbúcsúztató buliról.

Egyik traktából esünk a másikba, szervezetünket nem kímélvén, és nem is gondolván rá, hiszen az öröm ünnepei ezek a napok.Mértékkel fogyasztott alkohol, vagy nem mértékkel- egyre megy, mert mindkettőt ki kell hevernünk- testileg.

Éppen ezért nem lehet aktuálisabb, mint a két ünnep köze- ahogyan nagyszüleink nevezték a néhány dolgos napot karácsony és szilveszter között- arra, hogy egyiket kiheverve, másikra felkészülve gondoskodjunk magunkról.Egy laza, de mégis sikeres és erőt adó böjt megoldja helyettünk a dolgokat.Nem kell hozzá kifejezetten nagy erőfeszités, hiszen sokan szinte rá sem tudnak nézni az ételre, nem kívánnak nehéz étket.

A méregtelenítés napjai így sokkal könnyebben elviselhetőek. Reggelizni mindenképpen szükséges, hiszen a napot el kell vinni, azonban egy kis gyümölcs tea, vagy szűrt gyümölcslé pirítós kenyérrel, vagy abonettel éppen elég kalóriabevitel.Ebédig. Ebédünk legyen könnyű sonka, zöldségtál, vagy pár szelet sajt zöldségkörettel.Délután fogyasszunk almát, és esete éppen olyan könnyű vacsorát, mint ebédet.Napközben pedig bőségesen igyunk akár ásványvizet akár tiszta vizet.2- 2,5 liter lenne az igazi.Este ismét fejezzük be a napot teával, vagy szűrt lével.

A rendelkezésünkre álló pár nap éppen elég arra, hogy megszabaduljunk a felesleges salakanyagoktól, mérgektől és újult erővel várjuk az év végi kajahajrát.Megéri!

K.M.

Ez is kedvelheted:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.