Bölcsődei, óvodai ellátás hatásai a női foglalkoztatásra

Kinek jut hely a bölcsődékben? Találnak-e munkát a kisgyerekes anyák? Több gyerek születik-e ahol több a bölcsőde? Ezeket a kérdéseket taglalta a Budapest Intézet és a Budapesti Corvinus Egyetem által rendezett műhelybeszélgetés, mely nemzetközi szintre emelve a témát, a visegrádi országok gyakorlatát vitatta meg.

A rendezvény egy tágabb projekt része, melyet a Nemzetközi Visegrádi Alap támogat.  A 2009-ben indult, cseh, szlovák, lengyel és magyar szakértőket összefogó projekt a bölcsődei ellátások szabályozási és működési változásainak összehasonlító vizsgálatát tűzte ki célul. 2010-ben egy közös, angol nyelvű kiadvány is megjelent a projekt partnerek által készített tanulmányokból.

A múlt hétvégén – 2012. március 30-31-én tartott műhelybeszélgetés a friss kutatások eredményeit ismertette, melyek a bölcsődei és óvodai ellátás hatásait elemezte a nők foglalkoztatása, a termékenység, és az esélyegyenlőség területén. A visegrádi országokat és a különböző szakterületeket képviselő szakértők aktív részvétele hozzájárult, hogy a beszélgetésen felszínre kerüljenek azok a problémák, melyek akadályozzák a gyermekek napközbeni ellátásából származó pozitív hatások érvényesülését. A műhelybeszélgetés rámutatott arra, bár a visegrádi országokban különböző fórumokon időről időre előkerül a kérdés, a bölcsődei ellátásról fontosságához képest kevés szó esik. Annak ellenére, hogy a politikában egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az esélyegyenlőség betartására, a család-barát intézkedések támogatására, a nők foglalkoztatottságának növelésére, a gyakorlatban továbbra sem megoldott a gyermekek napközbeni ellátása, ami kihatással van a szülők gyermekvállalási döntéseire, de legfőképpen a nők választási lehetőségeit korlátozza.

A műhelyvita előadásai letölthetők a Budapest Intézet holnapjáról.

Forrás: http://www.budapestinstitute.eu/hirek/msg/115

http://jol-let.com

Ez is kedvelheted:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.