Közeleg az iskola – stresszkezelő ötletek gyerekeknek

Az augusztus vége általában izgalmas az iskoláskorú gyermeket nevelő családok számára. Érdemes már a szünidő utolsó heteiben óvatosan visszavezetni a gyermeket az iskola időszakában használatos szokásokhoz. Nem csak az ébredés és az elalvás optimális időzítésére, vagy az írás, olvasás, számolás felelevenítésére kell gondolni.
Fontos, hogy a gyerekek megismerjenek olyan lehetőségeket, módszereket, mellyel kezelhetik, levezethetik a napközben felgyülemlett stresszt. Ezeket már az iskola megkezdése előtt érdemes átbeszélni, megtanítani. A légzésmeditáció például azonnali és eszköz nélküli segítség az izgatott, a felzaklatott gyermek számára.
Az alábbi, otthon elkészíthető stresszkezelő eszközök elférnek a suli táskában is:
1, Stresszkezelő labda lufiból. A belsejébe lisztet szórunk, és megkötjük a lufi végét. Tetszés szerinti ábrát rajzolhatunk rá egy alkoholos filc segítségével.

suli2

2, Az órán biztos nem, de szünetben biztosan lehet pukkasztgatni a kis hólyagocskákat a csomagolón.

suli1

3, Ehhez hasonló kis kártyákat tehetünk reggel a tolltartóba, hogy motiváljuk, biztassuk a gyermekünket.

suli3

4, Színezhető füzetborító az elme lecsendesítésére

suli4

5, Ez a színes óra hasznos, hogy a gyermek láthassa, beazonosíthassa, hogy mikor, milyen feladat vár rá.

suli5

Képek: Pinterest

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.