Kerékpárral a világban

Egyre jobban sokasodik a kerékpározók száma, akik rendíthetetlenül járnak taposójárművükkel szerte a világban.Van aki valódi világkörüli útra indul túrabiciklijével, van aki csak városban közlekedik vele,- munkába jövet,menet.Igen biztos, hogy számtalan előnye van minden más motorosjárművel szemben. Egészségünk megőrzésére, javítására teljesen megfelelő.A hiányzó mozgás pótlása, a felesleges  energia égetése, az ízületekre gyakorolt jótékony hatása- mind,mind közismert. A környezetszennyezés elleni küzdelem hatékony eszköze, nem utolsó sorban pénztárcakímélő a használata.

Nem függ a világpiaci áraktól üzemeltetése, és nem is foglal sok helyet parkolás esetén.Pláne, hogy parkolási díjat sem kell fizetni.Beszerzési költsége igaz rendkívül változó, de egyszeri beruházással 15-20 évre megvan a kerekesjárművünk, melynek értékcsökkenése nincs egyenes arányban az eltelt évek számával.Szervizelni oly egyszerű, hogy egy ügyes kezű férfi házilag is karban tudja tartani.A gumik levegővel való feltöltését meg a benzinkutakon pillanatok alatt meg lehet oldani.

A hétköznapi kerékpárnak van egy  kifinomult változata is: az elektromos kerékpár.Minden amit az előzőekben leírtam  azonban nem illik rá. Valójában egy nagyon kényelmes, gyors, közlekedési eszköz,melynek előnye egyedül a helyzetváltoztatás időigényének lecsökkenése.Képes 25 km/óra sebességet, sőt némelyik 30-at is produkálni. Éppen ezért, a köznapi nyelvben gyakorta nevezik”suhanó halálnak”.Ugyanis: a kerekei kerékpárkerekek, a gumiabroncs is kerékpárra gyártott, azonban sebességhatára már vetekszik egy gyenge robogóéval.A fékevesztett száguldás nem csak az akkumulátorokat meríti ki hamar, és használja el, hanem balesetveszély forrása is lehet. Hiszen a kijelölt kerékpár úton kell közlekedni vele, nagyon is figyelve embertársainkra, azok hirtelen mozdulataira.Egy teljes sebességgel közlekedő elektromos kerékpáros iszonyatos erőkifejtésre képes ütközés esetén.

Mindkettővel rendelkezem, és mindkettőt használtam, és használom.Szerencsés helyzetben lévén, a sima kerékpáromat fiam születésekor vettem, immáron 20 éves.Néha, úgy 5 évenként generáloztattam kicsit, melynek költsége 3-5 ezer forint közé tevődik, és strapáltam rendületlenül 18 éven át.
Azonban úgy két éve,mivel a 18 év rajtam is eltelt, de főleg munkavégzésem okán megleptem magam egy elektromos kerékpárral, és napi használata folytán két év alatt 7000- nem tévedés: hétezer!- kilométert tettem meg vele.Ami érdekessége: városon belül. Mondhatom nagyban megkönnyítette  munkámat,sőt valódi hű társam lett nagy bevásárláskor is.

Szervízköltsége persze jóval magasabb a hagyományosénál, energiaszükséglete feltöltésenként sajnos  forintban  mérhető, és persze ilyen strapa után már akkumulátor cserére is szükség volt.Mindezek ellenére nagyon szeretem, nem cserélném el autóra, motorra, de bizony néha vissza kell cserélni a sima kerékpárra.

S hogy miért? A két év kényelem hatására térdeim rugalmassága, tekerőképessége igen megrendült.Széllel szemben a hagyományos kerékpárról le kell szállnom, s lejtőn felfelé sem megy az erőltetett menet. Pihegek, zihálok, mint egy kiskacsa.Az egészségemre gyakorolt jótékony hatás elmaradt.Ellopta tőlem az elektronika.
Most nagyon figyelek, hogy csak akkor használjam a kényelem eszközét, ha tényleg elengedhetetlen, azonban ha megoldható a hagyományos, tekerős eszközt választom.

Tavasz megérkeztével mind többen leszünk nyeregben, nagyon kell vigyáznunk magunkra és egymásra.Egy tapasztalatot megosztanék veletek: ha látjátok, hogy az előttetek karikázó nem teker, csak gurul, biztosan számíthatsz rá, hogy valamerre lefordul, még akkor is ha kezével jelezni nem fog.:)

Márta Edit

Ez is érdekelhet téged:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.